lis1

Alla inlägg under augusti 2016

Av lis1 - 30 augusti 2016 15:30

 

Jag hittade denna roliga kudde hos en inredningsbutik, och tänker att denna enormt negativa fågel har jag ju träffat en gång! Jo det är säkert!

För några år sen när jag under en kort tid hade problem med att sova, fick jag av doktorn utskrivet insomningstabletter! Och det är någonting jag aldrig kommer att använda igen, huvvaligen! Jag tog dem några gånger, och det gick ju iofs väldigt bra att somna, men så en kväll tog jag en tablett ....och glömde bort att gå och lägga mig på en gång! Jag var uppe ett bra tag och när jag tänkte gå och lägga mig så hörde jag konstiga ljud från trädet utanför huset. Jag hade fönstret på glänt och gick närmare för att lyssna .....fåglarna sjöng -"helvetesjävlaskit, helvetesjävlaskit! Jag kunde inte tro mina öron så jag öppnade fönstret och jo mycket riktigt - fåglarna sa "helvetesjävlaskit"

Jag har aldrig vågat använda såna tabletter igen, det var verkligen en obehaglig upplevelse och man tänker ju att Oboj, vad sura fåglar det var i Domsjö då

Av lis1 - 27 augusti 2016 15:51

Ni vet såna där gånger när man hakar upp sig på nåt och inte riktigt vill ge sig? Igår hade jag en sån dag och jag är inte riktigt nöjd med min insats! Jag är en ganska noggrann människa och när jag varit och handlat så kollar jag alltid kvittot för att se att allt gått rätt till. Jag kan bli väldigt irriterad om kvittot inte stämmer och kan åka flera kilometer tillbaka till affären för att påtala att jag betalt fem kronor för mycket för en vara ! Rätt ska vara rätt även om det inte är särskilt ekonomiskt, det erkänner jag. I veckan hade jag beställt en parfym på nätet och innan jag hunnit få varan så ploppade det upp en annons på facebook där parfymen jag beställt nu kostade 50 kr mindre än den kostade då jag beställde den. Jag mailade direkt till företaget och frågade om jag skulle få det till det lägre priset då jag inte hunnit få parfymen än. Jag fick ett svar av Henrik i kundtjänst att parfymen kostade 349. Jag skrev tillbaka att det var ju konstigt då jag nyss sett annonsen. Fick svar igen att - nä parfymen kostar 349 hos dem.  Efter en stund kom det upp ännu en annons  där parfymen kostade 299. Det var då själva den tänkte jag och skrev att jag absolut vill ha det lägre priset! Surtanten i mig dök upp riktigt här och jag bifogade en bild på annonsen med den billigare parfymen! Snälle Henrik i kundtjänst, som måste varit skitless på mig vid det här laget skrev att "Kanske du har sett en annan parfym hos oss som är snarlik den du har beställt, den kostar 299 och det kan vara svårt att skilja dem åt! Medan jag läste tittade jag på annonsen och såg att det var en helt annan parfym, ganska lik iofs men inte samma.  Jaha?!? Ja det kan vara så att jag inte tittade så noga ja!

Men jag jag skämdes lite och skrev ytterligare ett mail   -  ursäkta mig, jag läser som en kratta ....och avslutade med Trevlig helg Henrik! Han tänkte nog "tack för att du terroriserat mig hela eftermiddagen, men tack detsamma"

Iland orkar jag inte med mig själv ens, att hålla på så för 50 kr. Jag kan smälla i mig godsaker för långt mer än 50 lappen annars och då räknar jag inte kronor och ören precis.


Så den här helgen kan så här långt sammanfattas med ordet blåst! Först trodde jag att jag blivit blåst på 50 kronor, sen kom jag och Henrik underfund om att det var jag som var blåst och inte förstod, och idag så blåser det som sjutton.


Kanske jag skulle köpa mig en burk pepparkakor för att bli lite snällare!

 

Hoppas ni inte blåser bort i blåsten hörni!

Av lis1 - 23 augusti 2016 16:11

          
  

Idag har jag varit till frissan, snål som jag är så går jag jättesällan dit! Jag menar, 450 kr och det syns knappt att man klippt sig. När jag var gift så fick min exman i uppdrag att klippa mig ibland och det är väldigt konstigt med tanke på att han är långt ifrån frisörtypen! Men sagt och gort, jag satte huvudet till honom flera gånger och en av gångerna höll han på och klippte och klippte och grejade och blev liksom aldrg färdig!  Jag hörde honom mumla "jävlar vad snett" flera gånger och blev lite nervös faktiskt. Jag frågade honom HUR snett det blev, men han svarade inte utan helt plötsligt kände jag någonting kallt och plastaktigt bak i nacken. Han hade tagit en DVD film, och använde den som mått  när han klippte. Sen dess fick den metoden heta Wallander-klippningen och den var inte alls dum, för det blev rätt så rakt i alla fall.

Av lis1 - 22 augusti 2016 12:33

Måndag morgon och jag sitter och summerar helgen lite grann! Helgen har varit jättefin och lördagen tillbringades med döttrarna då vi hade tjejdag. Vi åkte först en sväng på Selångers marknad! Det  är alltid kul med marknader, även om jag fort blir jättetrött i höfterna och sällan eller  aldrig köper någonting! I  år var största behållningen kvinnan som sålde underkläder som hade tagit på sig flera trosor i olika färger utanpå jeansen och toppade det med en toppensnygg BH utanpå jackan! VIlken bra idé!


Dagen avslutades med bio! Psykopatfamiljen valde som vanligt att se på skräckfilm - filmen Lights out!  Vi har en sorts skräckblandad förtjusning i att se skräckfilmer jag och tjejerna. Förra filmen vi såg på bio var så spännande  så att  det ibland  flög popcorn  fram på personerna framför! Den här gången var vi lite mer sansade, men vi tackar kvinnan bakom oss för tinnitusen som vi fick av hennes gallskrik emellanåt.


När jag ändå håller på så kan jag passa på att summera sommaren lite grann också. I sommar har jag inte gjort så mycket stora utflykter men har ändå haft en jättebra sommar. Jag har i sommar kommit underfund om  att Alnön, utanför Sundsvall är ett jättefint ställe, jag har också blivit varse på ett smärtsamt sätt  att jag kanske inte ska ha någon hund- även fast jag älskar hundar jättemycket.

Jag har lärt mig att kanske man skulle ha en förmyndare som sätter stopp när man hamnar på det nystartade själv-plocket i mjukglassbaren på macken, och man helt tappar vett och sans och häller på glass, strössel, godis, sås, kakbitar, jordgubbar, topping etc etc när man blir bjuden på en glass och köper glass för nästan 80 kr!! Det finns liksom inget stopp när jag hamnar på ställen där jag får plocka i själv! Ni vet, ungefär som när man är på något ställe där det är fri påfyllning av dricka - då måste i alla fall jag  bara fylla på dricka flera gånger och  dricker tills  jag  är proppmätt bara för att jag får. Tom-tratt? Japp!

Jag har i sommar också upptäckt det jag alltid vetat iofs, att det finns plats i ens hjärta för många nya, fina människor som man inte känt tidigare och som man kommer att tycka mycket om!

Ha en bra måndag!






Av lis1 - 15 augusti 2016 12:04

Efter veckor - ja t o m månader av datakrångel, där jag har funderat och funderat, lagt pannan i djupa veck över att internetuppkopplingen inte funkat på datorn så fick jag igår hjälp av en god vän att åtgärda problemet. Nu kommer jag ut på nätet igen, och jag måste säga att vad enkelt det blir när man stoppar i en internetkabel ! ...Ja, jag skulle kanske ha tänkt på det tidigare, men jag har liksom hakat upp mig på att det trådlösa inte fungerat. Samma vän gjorde mig också uppmärksam på att klockan på väggen som inte gått på flera år faktiskt kunde gå  efter att han stoppat i ett batteri!! Bjällerklang! Det är ju fantastiskt!

Sommaren har gått fort tycker jag, och jag har nu jobbat fyra veckor efter semestern! Det känns helt okej tycker jag att det börjar bli höst då det har varit så varmt och skönt i sommar! Nu är man tillbaka till vardagen, några kilo tyngre - som alltid efter semestern, håret lite längre - då frisören envisats med att  också ha semester, och i år en besynnerlig solbränna då jag kom på den geniala iden att köpa tantbikinitrosor som är lite längre upp på magen än vanligt! Det ser  väldigt konstigt ut när man har vanlig storlek på underkläderna sen ! Man blir liksom randig!

  Nu när det börjar vara sämre väder  ute,  åtminstone tillfälligt, så blir det  mer tillåtet att fastna framför netflix och se en bra serie, och det är inte helt fel! Nu har jag snöat in på Homeland och jisses vilken spännande serie!

Det kanske hade varit bättre för mig om jag letat Pokemon, istället för att sitta i soffan, men jag har ännu inte kommit dithän! Fast jag har  hjälpt dottern att leta pokemon, och det är faktiskt väldigt kul. Jag tycker det är lite svårt att greppa bara, och det kan bli lite creepy när hon helt plötsligt säger att jag har en pokemon bredvid armen i vardagsrummet!  Jag som har spöken i badrumsspegeln behöver liksom inte det också!

Det verkar som att de flesta har slut på sina semestrar nu, och snart börjar skolorna igen. Jag säger inte som många gör att det är skönt att det blir vardag igen, men det är skönare att kliva upp på morgonen och vara trött om man vet att alla andra är det också! Tala om att man är missunnsam!

Ha en bra augustidag hörni!



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards