lis1

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2016

Blåst

Av lis1 - 27 augusti 2016 15:51

Ni vet såna där gånger när man hakar upp sig på nåt och inte riktigt vill ge sig? Igår hade jag en sån dag och jag är inte riktigt nöjd med min insats! Jag är en ganska noggrann människa och när jag varit och handlat så kollar jag alltid kvittot för att se att allt gått rätt till. Jag kan bli väldigt irriterad om kvittot inte stämmer och kan åka flera kilometer tillbaka till affären för att påtala att jag betalt fem kronor för mycket för en vara ! Rätt ska vara rätt även om det inte är särskilt ekonomiskt, det erkänner jag. I veckan hade jag beställt en parfym på nätet och innan jag hunnit få varan så ploppade det upp en annons på facebook där parfymen jag beställt nu kostade 50 kr mindre än den kostade då jag beställde den. Jag mailade direkt till företaget och frågade om jag skulle få det till det lägre priset då jag inte hunnit få parfymen än. Jag fick ett svar av Henrik i kundtjänst att parfymen kostade 349. Jag skrev tillbaka att det var ju konstigt då jag nyss sett annonsen. Fick svar igen att - nä parfymen kostar 349 hos dem.  Efter en stund kom det upp ännu en annons  där parfymen kostade 299. Det var då själva den tänkte jag och skrev att jag absolut vill ha det lägre priset! Surtanten i mig dök upp riktigt här och jag bifogade en bild på annonsen med den billigare parfymen! Snälle Henrik i kundtjänst, som måste varit skitless på mig vid det här laget skrev att "Kanske du har sett en annan parfym hos oss som är snarlik den du har beställt, den kostar 299 och det kan vara svårt att skilja dem åt! Medan jag läste tittade jag på annonsen och såg att det var en helt annan parfym, ganska lik iofs men inte samma.  Jaha?!? Ja det kan vara så att jag inte tittade så noga ja!

Men jag jag skämdes lite och skrev ytterligare ett mail   -  ursäkta mig, jag läser som en kratta ....och avslutade med Trevlig helg Henrik! Han tänkte nog "tack för att du terroriserat mig hela eftermiddagen, men tack detsamma"

Iland orkar jag inte med mig själv ens, att hålla på så för 50 kr. Jag kan smälla i mig godsaker för långt mer än 50 lappen annars och då räknar jag inte kronor och ören precis.


Så den här helgen kan så här långt sammanfattas med ordet blåst! Först trodde jag att jag blivit blåst på 50 kronor, sen kom jag och Henrik underfund om att det var jag som var blåst och inte förstod, och idag så blåser det som sjutton.


Kanske jag skulle köpa mig en burk pepparkakor för att bli lite snällare!

 

Hoppas ni inte blåser bort i blåsten hörni!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lis1 - 7 november 2016 13:47


Här har man gnällt i flera år över att det är så lite snö, åh vad trist när det inte kommer någon snö, annat var vintrarna förut  .....bla bla bla! Och så äntligen så kommer snön- med besked- och det är så  fantastiskt och underbart .....i en kvart u...

Av lis1 - 20 oktober 2016 11:54

Oktober-morgnar är verkligen inte min grej och  i morse var inget undantag! Vaknade kallsvettig av en otäck mardröm som tog mig jättelång tid att komma ur.  Blev bråttom som sjutton, och när jag borstat tänderna svalde jag Listerinet istället för att...

Av lis1 - 18 oktober 2016 17:02

Man vet att det är 5-års jubileum på Ica-maxi när man skyndar sig dit för att ta del av alla jubileumserbjudanden och man  lite överladdad , när man får syn på  vad man tror är en lucka i parkeringen, håller på att svänga in i skjulet för kundvagnarn...

Av lis1 - 3 oktober 2016 15:49

Många undrar om jag inte ska skriva nåt inlägg snart ... ja eller många och många...... - Mamma har frågat! Och jag kan väl erkänna att det var ett tag sen nu, jag har väl haft fokus på lite annat håll om man säger så!   Hösten har kommit och nu ...

Av lis1 - 30 augusti 2016 15:30


  Jag hittade denna roliga kudde hos en inredningsbutik, och tänker att denna enormt negativa fågel har jag ju träffat en gång! Jo det är säkert! För några år sen när jag under en kort tid hade problem med att sova, fick jag av doktorn utskrive...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards