lis1

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2016

Nystart

Av lis1 - 15 augusti 2016 12:04

Efter veckor - ja t o m månader av datakrångel, där jag har funderat och funderat, lagt pannan i djupa veck över att internetuppkopplingen inte funkat på datorn så fick jag igår hjälp av en god vän att åtgärda problemet. Nu kommer jag ut på nätet igen, och jag måste säga att vad enkelt det blir när man stoppar i en internetkabel ! ...Ja, jag skulle kanske ha tänkt på det tidigare, men jag har liksom hakat upp mig på att det trådlösa inte fungerat. Samma vän gjorde mig också uppmärksam på att klockan på väggen som inte gått på flera år faktiskt kunde gå  efter att han stoppat i ett batteri!! Bjällerklang! Det är ju fantastiskt!

Sommaren har gått fort tycker jag, och jag har nu jobbat fyra veckor efter semestern! Det känns helt okej tycker jag att det börjar bli höst då det har varit så varmt och skönt i sommar! Nu är man tillbaka till vardagen, några kilo tyngre - som alltid efter semestern, håret lite längre - då frisören envisats med att  också ha semester, och i år en besynnerlig solbränna då jag kom på den geniala iden att köpa tantbikinitrosor som är lite längre upp på magen än vanligt! Det ser  väldigt konstigt ut när man har vanlig storlek på underkläderna sen ! Man blir liksom randig!

  Nu när det börjar vara sämre väder  ute,  åtminstone tillfälligt, så blir det  mer tillåtet att fastna framför netflix och se en bra serie, och det är inte helt fel! Nu har jag snöat in på Homeland och jisses vilken spännande serie!

Det kanske hade varit bättre för mig om jag letat Pokemon, istället för att sitta i soffan, men jag har ännu inte kommit dithän! Fast jag har  hjälpt dottern att leta pokemon, och det är faktiskt väldigt kul. Jag tycker det är lite svårt att greppa bara, och det kan bli lite creepy när hon helt plötsligt säger att jag har en pokemon bredvid armen i vardagsrummet!  Jag som har spöken i badrumsspegeln behöver liksom inte det också!

Det verkar som att de flesta har slut på sina semestrar nu, och snart börjar skolorna igen. Jag säger inte som många gör att det är skönt att det blir vardag igen, men det är skönare att kliva upp på morgonen och vara trött om man vet att alla andra är det också! Tala om att man är missunnsam!

Ha en bra augustidag hörni!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lis1 - 7 november 2016 13:47


Här har man gnällt i flera år över att det är så lite snö, åh vad trist när det inte kommer någon snö, annat var vintrarna förut  .....bla bla bla! Och så äntligen så kommer snön- med besked- och det är så  fantastiskt och underbart .....i en kvart u...

Av lis1 - 20 oktober 2016 11:54

Oktober-morgnar är verkligen inte min grej och  i morse var inget undantag! Vaknade kallsvettig av en otäck mardröm som tog mig jättelång tid att komma ur.  Blev bråttom som sjutton, och när jag borstat tänderna svalde jag Listerinet istället för att...

Av lis1 - 18 oktober 2016 17:02

Man vet att det är 5-års jubileum på Ica-maxi när man skyndar sig dit för att ta del av alla jubileumserbjudanden och man  lite överladdad , när man får syn på  vad man tror är en lucka i parkeringen, håller på att svänga in i skjulet för kundvagnarn...

Av lis1 - 3 oktober 2016 15:49

Många undrar om jag inte ska skriva nåt inlägg snart ... ja eller många och många...... - Mamma har frågat! Och jag kan väl erkänna att det var ett tag sen nu, jag har väl haft fokus på lite annat håll om man säger så!   Hösten har kommit och nu ...

Av lis1 - 30 augusti 2016 15:30


  Jag hittade denna roliga kudde hos en inredningsbutik, och tänker att denna enormt negativa fågel har jag ju träffat en gång! Jo det är säkert! För några år sen när jag under en kort tid hade problem med att sova, fick jag av doktorn utskrive...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards