lis1

Alla inlägg den 17 december 2015

Av lis1 - 17 december 2015 21:36

Nu står julen för dörren,  det lider mot jul, eller vad det nu heter! Och lider mot jul - det är verkligen vad man gör om man försöker sig på att gå på några affärer så här sista veckan innan jul! Jag har försökt att skicka efter de flesta julklapparna , men jag var ändå tvungen   häromdagen att åka till birsta en sväng. Jag var på dåligt humör redan i första rondellen, varför tutar alla på en i rondellerna i Sundsvall undrar jag?  Jag är verkligen jättetråkig när jag kör bil, det erkänner jag, men jag hävdar ändå att jag skulle köra mycket bättre om det inte var några andra bilister ute samtidigt! Min pappa har läst någonstans att det är rent farligt - särskilt för män - att julhandla! Jag vet  inte om det är nån fint han drar för sin fru, men det kan säkert ligga någonting i det!   Alla julklappar är nu inhandlade och nu återstår det roliga - att rimma på paketen! Jag älskar att rimma, jag ordnar min egen rimstuga där bara jag själv deltar,  och så sitter jag likt Leif G W Persson på min kammare och frambringar poesi! Jag brukar vara så nöjd  med  mina  rim, även om jag ibland på julafton när tomten läser upp dem kan bli lite förvånad och tycker att det inte låter lika bra då som när jag skrev dem! Men åh så roligt det är, och nödrim är också rim som jag brukar säga! Veckan har annars varit bra, med en topp på måndagkväll då meterorsvärmen Geminiderna prydde himlen samtidigt som det vackra  norrskenet! Då behöver man inte mycket annat för att få julstämning!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards