lis1

Alla inlägg den 7 november 2016

Av lis1 - 7 november 2016 13:47

Här har man gnällt i flera år över att det är så lite snö, åh vad trist när det inte kommer någon snö, annat var vintrarna förut  .....bla bla bla! Och så äntligen så kommer snön- med besked- och det är så  fantastiskt och underbart .....i en kvart ungefär! TIlls man ska ut med bilen!! Fyra decimeter på, bakom och runt bilen! Och sen när man äntligen kommer lös och ut på vägen så är halva vägen oskottad och  på  den andra halvan går det folk  då det inte finns någon trottoar tillgänglig! Sen vet jag inte om det beror på åldern eller vad det är, men jag ser så dåligt när det är snö och vitt överallt! Snöblind och kallsvettig tog jag mig ändå på affären när jag slutat jobbet idag! Vad ska man då ut på affären och göra  en dag som denna, när man inte borde vara ute i trafiken alls  kan man ju undra? Jo- jag blir lite nojig när det blir sånt här väder och tänker att jag måste på affären och bunkra upp om jag skulle bli insnöad! Jag får lite naturkatastrof-tänk och vill helst handla och ladda upp så jag har  mycket mat, för tänk om jag inte kommer mig på någon affär förrän i mars-april nån gång! Nu bor ju jag mitt i stan och kommer med all sannorlikhet redan i morgon att gå ut då jag ska på jobbet, men ni förstår kanske vad jag menar?  Mysigt är det i alla fall då man är inomhus och medan jag sitter och fantiserar om att vara insnöad uppe i en stuga långt uppe på kalfjället och tänker tända  levande ljus (om strömmen skulle gå)  så ser jag till min fasa att min tändare har slutat fungera! Jag får kliva ur fantasin en stund då och gå över till macken och köpa en ny!     

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards