lis1

Alla inlägg den 7 februari 2016

Av lis1 - 7 februari 2016 19:09

Så tänkte jag försöka mig på ett blogginlägg igen, det ramlar ju inte precis in inlägg här kanske någon tycker, men nu ska jag försöka uppdatera lite i alla fall. Helgen har varit jätterolig och har inneburit både en känsla av att jag är ganska ung ändå, då vi var två panter-tanter ute med två ungdomar i Sundsvalls uteliv,  till att avsluta med ett fullständigt tant-otekniskt-moment på macken när jag skulle köpa mig en ny laddare till mobilen, .....som gick ur tiden för några år sedan tydligen så det går inte att få tag på laddare till den längre. Jag känner mig så  gammal när jag står där på macken och förklarar att jag vill ha en sladd  och en sån där klump till för jag har glömt min egen laddare hos dottern, Han frågar om jag vill ha ett usb men jag säger  helt oförstående- likt en neandertalare " nej jag vill ha en sladd"! Jag vill ladda mobilen!  Jag fick ringa min egen it-support -  min yngsta dotter och fråga vad jag skulle ha för någonting! Eftersom jag blivit som de flesta nu för tiden   så kan jag inte vara utan min mobil särskilt länge, och utan laddare så funkar den ju bara några timmar om ens det. För det första så höll jag på att få en hjärtinfarkt när killen säger fyrahundra kronor !! för laddaren och adaptern och sen säger han högt och tydligt att "jaha, har du en sån där gammal ? nä såna har vi inga laddare till längre"! Vaddå gammal - jag har inte haft den så länge? Jag tänker behålla min mobil tills den går sönder - men finns det till slut inte laddare att få tag på så måste jag ju fundera på att köpa en ny...... Typiskt!

  Teknik och prylar har aldrig varit särskilt prioriterat hos mig och min familj, vi var såna som höll ut och höll ut, och när vi så till slut äntligen köpte sverige parabolen  så gick det ett par månader så var man tvungen att köpa en norden-parabol för sverigen-parabolen var omodernl! När vi använt videospelaren i åratal och äntligen bestämde oss för en dvd så gick det inte länge heller förrän det var föråldrat! Videospelaren lärde vi oss aldrig att använda riktigt heller  då vi aldrig förstod oss på hur man skulle ställa in timern för inspelning! Det visade sig en gång då vi spelat in en film på tv 1000 på kvällen och inspelningen stod och gick tills bandet var slut. Dagen efter skulle ett av barnen se den trevliga familjefilmen vi spelat in, men vad vi inte  tänkte på var att efter den filmen kom en mindre lämplig vuxenfilm som gick på samma kanal efter den inspelade filmen. Herregud vad ögonen var stora på det barnet, och oj vad snabbt jag kunde gå de meter det var fram till tvn så jag kunde stänga av eländet!! Än idag är jag så glad och tacksam att inte barnet hade kompisar hos sig den dagen!


Summa sumarum av helgen så var jag för ung för att gå hem  tidigt på fredag , men för gammal för att gå på Oscars! (enligt ungdomarna)  Och jag är  inte för gammal för min mobil utan det är faktiskt min mobil som är för gammal för mig! Ja man är nånstans där mittemellan lagom gammal! Kanon! =)







Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards