lis1

Alla inlägg den 25 februari 2016

Av lis1 - 25 februari 2016 21:34

Hej!

Trots att min blogg har blivit OERHÖRT uppskattad så kommer det obegripligt nog inga frågor, kommentarer eller gästboksinlägg här på min blogg! Så jag  får väl ställa några egna frågor då tänkte jag, och  här kommer några:


1) Hej Lisette!  - Hej själv!

Tack för en trevlig och intressant blogg! - Tack så mycket!

Jo, jag undrar - har du några andra intressen förutom att bara se på tv?


Svar: Ja, jag har väl inte jättemånga intressen förutom att umgås med familj och vänner då, men ett stort intresse är astronomi! Jag älskar att titta på en stjärnklar natthimmel, och jag har läst mycket fakta böcker om rymden och lärt mig en massa obegripliga fakta som konstigt nog fastnat i hjärnan! Som namn på stjärnor   och olika avstånd till dessa tex. När barnen var mindre så var jag i deras klasser och pratade om rymden inför klassen  - och gissa vad klasskompisarna tyckte att mina barn hade ett Ufo till mamma! Men de tyckte det var roligt och intressant när jag berättade vad de kunde titta på på himlen och kanske väcktes ett intresse för astronomi hos någon. Mina egna barn hade jag tröttat ut med rymdfakta och nattliga stjärnskådningar sen länge.


2) Vilken var din idol när du var liten, och nämn några kändisar som du träffat på riktigt! .... och tack för en rolig blogg förresten!


Tack själv! Jo, när jag var liten hade jag först några idoler som hette Bröderna Lindkvist - ett svängigt gäng som spelade dragspel! Sen gick jag över till att tycka om Bee Gees, Abba såklart, och som vuxen har jag mer och mer gått över till att älska hårdrock och då är mina favoriter ett band som heter Nightwish, Dead by April och Amaranthe! När jag varit och tittat på dessa band har jag helt glömt bort att jag är en medelålders tant, och trots att jag inte kunnat stå occh ösa som alla andra så har nacken gungat  så jag fått äta värktabletter när jag kommit hem för nackont.  Kändisar jag träffat på riktigt, om man bortser från Lars T som jag förtjust möter någon gång ibland här i stan, så har jag träffat Lasse Berghagen, Jocke Cans i Hammerfall och Kicken i The Poodles! Mindre upphetsande var kanske träffen med en av meteorologerna i tv 4 som inte hade lust att prata alls på flyget till Göteborg en gång och jag tror inte vi fick nån särskilt fin kontakt jag och han, sångaren i Electric Banana Band heller. (det var inte Lasse Åberg utan den andra) Ja som ni märker så är det ju inte ett särskilt fabulous liv man lever, men man kanske inte kan vänta sig så mycket mer kändisar här i närheten av Bonnsjö!


3) Berätta något oväntat om dig själv!


Ja vad skulle det vara ? Jo jag har varit telefonröst åt ett företag  i Kalix för några år sen. Det är inte många som vet. Jag var en del där uppe för några år sen, och hälsade på en vän som hade företag där. Och ni vet ju att de pratar lite  saktare där uppe , och min vän hade själv läst in en hälsningsfras på företagets telefon, och när man ringde dit ....så....hade .....åtminstone.......jag....glömt.....vad...zzzzz

jag zzz v i l l e ....innan ....rösten...hade pratat zz färdigt ! Eftersom jag kan prata både på in och utandning så fick jag helt enkelt läsa in ett hälsnings och kö-besked där! Jag tror att han tagit bort mig där nu, men det är ändå en kul erfarenhet! Och kanske man skulle lära sig lite av någon som pratar lite eftertänksamt och inte bara som jag kan göra -  pladdrar utan att tänka alla gånger.


4)Hur är det att vara en så orolig människa som du är?


Ja du, det är ingen fara för mig! Det är mina barn som fått stå ut med alla mina nycker genom åren, en av mina nära åkte till Thailand idag tex , och det måste ju vara jättekul när jag innan börjar radda upp faror som de måste se upp med - kubmaneter, rabieshundar, hepatit och apor som kan bli arga! Jag blir irriterad på mig själv när jag inte kan låta bli att stressa upp mig och alla andra, men det är svårt då det är sån jag är. Och jag HAR faktiskt blivit bättre med åren, även om det kanske inte låter så.


Ja, det var några av de frågor som kommit in den här gången! Tack för alla intressanta frågor!

Ha en skön helg!








Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards