lis1

Alla inlägg den 3 mars 2016

Av lis1 - 3 mars 2016 14:33

Dagens lite vetenskapliga spaning ska handla om handarbete! ....Ja, jag vet - lite otippat kanske! Annars är ju inte handarbete nåt som man brukar förknippa mig med precis!

Idag såg jag nämligen en artikel som löd " Forskarnas fem bevis! Därför mår du bra av att sticka! " Jag försökte intresserat få upp sidan men det gick inte att få fram den , så därför bestämde jag mig för att själv fundera ut vilka de fem delarna var!

1) Om man   tänker sticka en tröja åt sin man och den blir väldigt väldigt stor  som ett tält ungefär, så kan   ju det vara  trevligt om man gillar camping och tältning t ex ! 2) Man kan tänka sig att man ska sticka en lång orm på slöjden i högstadiet, men man blir överansträngd redan vid marsvins-storlek och man får då en utskällning av slöjdlärarinnan, så får man lära sig konlikthantering på ett bra sätt! 3) Det är även en bra träning i att klara stress då man tappar en maska nånstans i tomma intet, och får sitta flera timmar och svettas och försöka fånga upp den igen 4) Man kan ju sticka en sån där Ingemar Stenmark-mössa som  blir så stor att hela huvudet och ansiktet täcks av den - det är ju trevligt!  5) Har man en hund som hittar stickningen när man är i skolan , så är det ju ett perfekt sätt att motionera hunden på , då den kastat runt garnnystan och stickor runt hela huset, och själv får man också  träna en del när man får nysta ut garnet från alla bordsben, soffben , och  runt alla möbler!

Själv stickade jag nog mitt sista alster någongång där på slutet av 80-talet, strax efter hundrallyt i lägenheten! Men då mådde jag ju väldigt  bra också! =)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards