lis1

Direktlänk till inlägg 18 februari 2016

På spaning med Lisette!

Av lis1 - 18 februari 2016 20:19

Hej på er! Dagens spaning ska handla om, än en gång, barndomen!

Jag har precis sett färdigt sista säsongen av The killing, en serie som jag har sträck-sett i några veckor nu! Jag är en riktig film-nörd och jag kan se hur mycket som helst på tv och film och den här serien var verkligen jättebra! Jag ser alldeles för mycket på film det erkänner jag, men det är ett stort intresse för mig, ungefär som om man tycker om att läsa böcker! När jag var liten så blev jag hemskt irriterad men också oroad, då jag är en väldigt orolig människa, när vuxna sa åt mig att man kunde få fyrkantiga ögon om man såg för mycket på tv!!! Herregud - jag som såg på tv jämt!! Kunde man verkligen få det? Jag fick ju iofs glasögon med tiden, och de var mycket riktigt åt det fyrkantiga hållet från början, men --jag vet inte jag! ...Kunde de försöka att lura mig?

Andra saker som jag aldrig riktigt förstod varför när jag var liten var - bland annat, att man fick inte hålla på och leka med smörkniven i smörpaketet - det som var så roligt och avkopplande,  man fick helst inte äta apelsin med en liten fyrkantig öppning i skalet där man stoppat in en sockerbit, som man sen sög på .... för det var inte bra för skalet var besprutat, snö fick man inte äta fast man var jättetörstig utomhus, och man fick inte sitta och rulla ihop duken till en rulle på köksbordet!..Obegripligt!

När jag själv blev mamma förstod jag bättre hur det här fenomenet går till! Jag blev en riktig hönsmamma själv, och jag hörde mig själv säga alla saker som jag själv fick höra som barn! Jag har härjat med mina barn om att inte sitta för nära tvn, om för mycket  mobilanvändande, färgämnen i konstigt godis, inte stirra i kors, och inte knäcka fingerlederna! Det har inte heller blivit bättre med åren , utan jag delar ofta och gärna alla artiklar via facebook och sms till  mina barn och mina svärdöttrar och svärsöner, som innehåller varningar om farligheter - sista åren har jag skickat en del om energidrycker som inte lär ska vara så bra t ex. Jag vet inte ens om de läser det men jag skickar tålmodigt på, självutnämnd tjänsteman på livsmedelsverket som jag är!

Och vad gäller att rulla dukar och sånt - jag kan få spunk när jag har strukna och fina gardiner i fönstret och så ska någon ladda mobilen, och tar och knövlar ihop gardinen utanför förnsterbrädan för att komma åt uttaget  ....jag får ryckningar i ögat direkt!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lis1 - 7 november 2016 13:47


Här har man gnällt i flera år över att det är så lite snö, åh vad trist när det inte kommer någon snö, annat var vintrarna förut  .....bla bla bla! Och så äntligen så kommer snön- med besked- och det är så  fantastiskt och underbart .....i en kvart u...

Av lis1 - 20 oktober 2016 11:54

Oktober-morgnar är verkligen inte min grej och  i morse var inget undantag! Vaknade kallsvettig av en otäck mardröm som tog mig jättelång tid att komma ur.  Blev bråttom som sjutton, och när jag borstat tänderna svalde jag Listerinet istället för att...

Av lis1 - 18 oktober 2016 17:02

Man vet att det är 5-års jubileum på Ica-maxi när man skyndar sig dit för att ta del av alla jubileumserbjudanden och man  lite överladdad , när man får syn på  vad man tror är en lucka i parkeringen, håller på att svänga in i skjulet för kundvagnarn...

Av lis1 - 3 oktober 2016 15:49

Många undrar om jag inte ska skriva nåt inlägg snart ... ja eller många och många...... - Mamma har frågat! Och jag kan väl erkänna att det var ett tag sen nu, jag har väl haft fokus på lite annat håll om man säger så!   Hösten har kommit och nu ...

Av lis1 - 30 augusti 2016 15:30


  Jag hittade denna roliga kudde hos en inredningsbutik, och tänker att denna enormt negativa fågel har jag ju träffat en gång! Jo det är säkert! För några år sen när jag under en kort tid hade problem med att sova, fick jag av doktorn utskrive...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards