lis1

Direktlänk till inlägg 21 mars 2016

Hej Elgiganten!!

Av lis1 - 21 mars 2016 18:32

Jag undrar om vi är den första generationen som inte alltid vet mer än våra barn - i det mesta i alla fall! Under min uppväxt och även som vuxen så har jag alltid ringt mamma när det är något jag undrat över. Hon har erfarenhet och kunskap så det har varit naturligt att jag frågat henne. Det är inte mycket som jag har kunnat lära mamma tror jag faktiskt, förutom om astronomi och sånt kanske.  När det gäller teknik, mobiler, datorer etc så har ju dagens generation av unga sprungit om oss rejält. Åtminstone mig!

Min mobil har snart slutat fungera och jag tog med mig min dotter ...... eller rättare sagt släääpade hon med mig till olika telebutiker för att titta på en ny telefon. Det är helt vanvettigt vad fånig jag känner mig där jag står som ett ufo  medan de pratar om Aj-fån hit och Aj-fån dit och jag är så ointresserad av detaljer  egentligen utan när jag kommer fram till säljaren så vill jag bara säga : Jag ska ha en telefon! Japp!

Nu hade de inte den som jag (tydligen) ville ha hemma så den skulle skickas hem till mig. Vi avslutade vårt spännande samtal med att jag fick ett kuvert med ett Sim-kort ....vad jag nu skulle ha det till undrade jag.

Sen har hon släpat med mig för att titta på datorer! Det kommer att behövas någon fungerande dator i hemmet när jag flyttat och  vi skulle titta lite grann på vad som finns!

Den världen är än mer obegriplig för en annan! Det finns ju så många olika att välja på, och sen alla program, kameror, windows 8 , 10 och jag vet inte vad, dottern blev eld och lågor över att man kunde ladda hem appar på datorn  sen kunde man köpa till   mer minne om det inte skulle räcka till   och bla, bläblä bla blablä blä......  jag får mer och mer ont i huvudet vid det här laget! De kunde lika gärna skicka in mig i en elbutik och säga att jag skulle köpa hem allt materiel som behövs för en elinstallation i ett nypoducerat hus. Nån dator köper jag inte nu, men jag är ändå så imponerad över att mitt lilla stora barn kan allt det där som jag inte alls förstår mig på! Nu kanske jag inte är representativ för alla morsor där ute, men jag tror att vi är många som känner lite som jag att man får fråga barnen om hjälp när något tekniskt  ska lösas. Och att de ibland i alla fall  frågar mig  om recept eller bara vill ha olika råd om saker!  Men oftast frågar de nog mig om filmtips!...Alltid något! =)

 


 
 
Ingen bild

Kristin

21 mars 2016 19:20

Känner igen mig väldigt mycket! Jag är imponerad av att de kan få tips om filmer av dig. / Kram Kristin

lis1

22 mars 2016 21:38

Ja, jag är som ett vandrande videotek! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lis1 - 7 november 2016 13:47


Här har man gnällt i flera år över att det är så lite snö, åh vad trist när det inte kommer någon snö, annat var vintrarna förut  .....bla bla bla! Och så äntligen så kommer snön- med besked- och det är så  fantastiskt och underbart .....i en kvart u...

Av lis1 - 20 oktober 2016 11:54

Oktober-morgnar är verkligen inte min grej och  i morse var inget undantag! Vaknade kallsvettig av en otäck mardröm som tog mig jättelång tid att komma ur.  Blev bråttom som sjutton, och när jag borstat tänderna svalde jag Listerinet istället för att...

Av lis1 - 18 oktober 2016 17:02

Man vet att det är 5-års jubileum på Ica-maxi när man skyndar sig dit för att ta del av alla jubileumserbjudanden och man  lite överladdad , när man får syn på  vad man tror är en lucka i parkeringen, håller på att svänga in i skjulet för kundvagnarn...

Av lis1 - 3 oktober 2016 15:49

Många undrar om jag inte ska skriva nåt inlägg snart ... ja eller många och många...... - Mamma har frågat! Och jag kan väl erkänna att det var ett tag sen nu, jag har väl haft fokus på lite annat håll om man säger så!   Hösten har kommit och nu ...

Av lis1 - 30 augusti 2016 15:30


  Jag hittade denna roliga kudde hos en inredningsbutik, och tänker att denna enormt negativa fågel har jag ju träffat en gång! Jo det är säkert! För några år sen när jag under en kort tid hade problem med att sova, fick jag av doktorn utskrive...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards