lis1

Alla inlägg den 4 januari 2016

Av lis1 - 4 januari 2016 21:41

Så är då större delen av julen överstökad, och som alltid efter saker som man laddat för länge så brukar det kännas tomt efteråt några dagar! Jag älskar ju julen, med allt vad där innebär, och tiden innan jul är så rolig när man planerar julklappar till alla och längtar till julafton! Jag har jättesvårt att inte berätta för familjen redan innan vad de ska få, jag  får bita mig i tungan så jag inte hasplar ur mig det. När jag var liten hade jag samma problem - pappa skulle en jul få handskar och jag och syrran gladde oss så över hur glad  han skulle bli! "- Vi har köpt en julklapp till dig pappa! " - Åh vad spännande sa pappa, men säg inte vad det är"-"Nä, det tänker vi inte göra men det börjar på handsk, sa jag och min syster, mycket nöjda med att vi inte hade röjt hemligheten! Oj, vad överraskad han blev på julafton när han öppnade julklappen!

Jul och nyår har vi firat i Åre och jag åkte hem tidigare än sambon så jag och dottern åkte hem med  tåg på nyårsdagen! Jag reser ju en del ....eller inte alls särskilt ofta om jag ska vara ärlig,  så tågresor är jättespännande för mig! Jag reser som ett proffs med massa väskor och gärna några plastpåsar - som den i orangerutig hårdplast jag hade denna  gång som jag köpt på Dollar Store! Jag  är väldigt rädd om mina saker så helst håller jag i alla väskor i knäet tillsammans med min handväska som alltid hänger framme  på magen. Det tjorvade när vi satt oss i tåget och skulle äta medhavd sallad då bordet som skulle fällas ner framför mig inte rymdes för   handväskan jag hade i knäet! Jag har lätt för att somna, så när jag sover på tåg eller buss är jag  rädd att någon ska ta min handväska medan jag sover  så jag virar axelbandet ett par varv runt handleden för säkerhetsskull! Jag är väldigt fokuserad på själva tågankomsten och tider och biljetter, och jag vill helst stå i god tid ute på perrongen och försöker beräkna vilken plats jag ska stå på för att komma närmast rätt vagn så att säga. När signalen ljuder i högtalaren att tåget kommer in på perrongen är jag så spänd så jag  hoppar  högt. Som tur är hade jag min dotter med mig som ofta åker tåg, så hon fick fungera som reseledare och trots att jag var mycket skeptisk ett tag och trodde att vi åkte åt fel håll mot Trondheim så gick resan bra! God fortsättning på er!


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards